Amennyiben új szolgáltatása, vagy terméke van, vagy csak azt szeretné, hogy minél többen megismerjék a cége nevét és tevékenységét, az online hirdetés kiváló eszköz, melynek segítségével egy kattintással a saját weboldalára vagy webáruházába vonzhatja vele a látogatókat!
Ehhez nem kell több, mint egy vonzó, figyelemfelkeltő reklámüzenet vagy üzleti ajánlat, amelyet partner weboldalakon helyez el.
Az internet egyre inkább reklámhordozóvá válik, és az online reklámok hatékonysága hamarosan meghaladja a TV reklámokét. A világ 23 országában ugyanis a netezők kétharmada több időt szán internetezésre, mint amennyit tévénézéssel tölt hetente. Ráadásul ezeknek a hirdetéseknek a költsége messze alulmarad a hagyományos hirdetések költségeitől (pl. tv, rádió hirdetés).
Az internetes reklámnak több formája alakult ki. Az egyik formája, hogy a nagy forgalmú oldalakon, szalaghirdetést, reklámcsíkot - "bannereket" - helyeznek el, melyekről klikkelésre a hirdető internetes honlapjára juthat el a látogató. Az átlinkelés gyakran nem pusztán a hirdető honlapjának főoldalára, hanem egy közvetlen ajánlatot, akciót tartalmazó aloldalra kalauzolja az érdeklődőt. Így célzott marketing eszközként is használható.
Hosszú éveken keresztül szintén igen gyakori és meghatározó típusa volt a bannereknek a pop-up banner, mely gyakorlatilag a reklámnak egy új böngésző ablakban történő megnyitását jelentette (az internetező külön engedélye nélkül).
Azonban egyes oldalak olyan szinten vitték túlzásba ennek az eszköznek a használatát, hogy gyakorlatilag használhatatlanná tették az oldalukat a sok pop-up ablakkal. Drasztikus csökkenését (mondhatni megszűnését) a Windows XP Service Pack 2 jelentette 2004-ben, mely automatikusan tiltja a pop-up ablakok felugrását. Ezzel a pop-up reklámok gyakorlatilag hatástalanná váltak.
Persze teljesen azért nem kell őket leírni, utódjuk a CSS és Javascript technológián alapuló layer-banner, ami külsejében (és funkcionalitásában) egy pop-up ablakra emlékeztet, azonban nem nyílik meg hozzá egy új böngésző ablak, és így letiltani sem lehet.